مشخصات فنی خودرو
 
طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی پورتال اینترنتی
نمای خارجی :
ـ رینگ 22.57.50 X
ـ لاستیک : 22.5.11 R
ابعاد :
ـ طول : 1280 میلیمتر
ـ عرض : 2500 میلیمتر
ـ ارتفاع : 2457 میلیمتر
ـ فاصله دو محور عقب و جلو : 6055 میلیمتر
شاسی :
ـ 22 M ـ اسکلت یکپارچه با پروفیل طولی و عرضی

حال به سراغ نمای داخلی این اتوبوس می رویم که این نظر برای مسافران از اهمیت خاطر زیادی برخوردار است
صندلی ها و ظرفیت حمل مسافر:
ـ صندلی راننده : ینوماتیک ، قابل تنظیم
ـ تعداد صندلی : 1+1+40 عدد
ـ ظرفیت حمل مسافر : 40 عدد
ـ پوشش صندلی : ابر فشرده با روکش یکپارچه خارجی
بنز C457 که از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی نمره قابل قبولی را دریافت نمی کند ما را به این مساله وا داشته که پس از این همه کش و قوس در صنعت اتوبوسرانی کشور، چرا خودرو سازان کشور باز هم به سمت اتوبوس های سطح پایین می روند و با قیمت های گزاف آنها را به مشتریان عرضه می کنند.
تجهیزات و امکانات رفاهی
ـ کولر ، بخاری ـ سیستم صوتی و تصویری ـ کپسول آتش نشانی ـ هواکش سقفی ـ پوشش کف PVC ـ آینه داخلی و خارجی ـ جک، شیلنگ ، درجه باد ـ جعبه کمک های اولیه ـ مثلث احتیاط ـ یخچال و قهوه جوش ( اختیاری )

مشخصات فنی بنز C457
سیستم ترمز
ـ ترمز چرخ ها : ینوماتیک کفشکی ، عقب و جلو دو مداره
ـ ترمز دستی : ینوماتیک بر روی چرخ های عقب
ـ ترمز موتور : خفه کن اگزوز + خفه کن موتور
ترمز گیربکس : دیناردر Dinarder
وزن ( Kg ):
وزن خالص : 12450 کیلوگرم
بار مجاز روی اکسل جلو : 6500 کیلوگرم
بار مجاز روی اکسل عقب : 11500 کیلوگرم
وزن نا خالص مجاز : 18000 کیلوگرم
کلاچ :
مدل : MFZ 430 تک صفحه ای خشک فنر خورشیدی
ظرفیت ها ( لیتر ) :
ـ روغن موتور : 29.5
روغن گیربکس : 21.5
روغن هیدرولیک فرمان : 12
روغن دیفرانسیل : 12
مایع خنک کننده موتور آب و ضد یخ : 80
مخزن سوخت C457 که از دو مخزن که هر کدام گنجایش 155 و دیگری 170 لیتر گازوئیل که مجموع آنها 325 لیتر گازوئیل را فراهم می سازد .
سیستم تعلیق :
ـ جلو : تعلیق بادی ( 2 خمره ای ) کمک فنر تلسکوپی هیدرولیک 4 عدد
ـ عقب : تعلیق بادی ( 4 خمره ای ) کمک فنر تلسکوپی هیدرولیک 4 عدد
سیستم برق :
ـ برق مصرفی 24 ولت
ـ باتری : X 12 V/200Ah 2
ـ دینام : V/70-140A 28
ـ استارت : 247
ویژگی های حرکتی :
ـ قطر دایره گردش : 20.6 متر
ـ میزان مصرف سوخت : 40 لیتر طی مسافت 100 کیلومتر
ـ حداکثر سرعت 120 کیلومتر که طبق قوانین راهنمای و رانندگی تعیین شده است
و اما بخش مهم موتور C457 یا به عبارتی ساده تر پیشرانه C457
موتور :
ـ مدل OM 457 LA
ـ قدرت موتور : hp at 2000 rpm 254
ـ حداکثر گشتاور موتور : 16-nm at 1100 rpm
ـ تعداد سیلندرها : 6 عدد خطی
ـ حجم کل سیلندرها : 11967 سی سی
نسبت تراکم : 17.25.1
ـ تعداد آرایش سوپاپ ها : 24 عدد ایستاده
ـ استاندارد محیط زیست : یورو II
گیربکس :
مدل : ZF 6 S1600/It manual
ضریب دنده :
دنده 1 : 32/.
دنده 2 : 3.62
دنده 3 : 2.15
دنده 4 : 1.37
دنده 5 : 1
دنده 6 : 81/.
دنده عقب : 5.81
تعداد دنده ها : 6+1

البته این نکته قابل ذکر است که اتوبوس های مدرن امروزی که توسط شرکت های بزرگ خودرو سازی تولید می شوند با اتوبوس هایی که در شرکت های ایرانی مونتاژ می شود زمین تا آسمان تفاوت دارند. آخر ما باید تا کی چوب ندانم کاری و پشت سر انداختن شرکت های خودرو سازی کشورمان را بخوریم؟! تا کی در کارمان دزدی کنیم تا کی ؟! تاکی؟! امید به روزی که از صد در صد امکانات رفاهی خودروهای ساخت خارج از کشور فقط و تنها فقط چند درصد از آن درون کشورمان ساخت و تولید شود




__________________

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و هشتم آبان 1387 توسط طراحی سایت گروه نرم افزاری نیووب
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : گروه نرم افزاری نیووب  
بک لینک فا