مشخصات فنی خودرو
 
طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی پورتال اینترنتی


مشخصات فنی لکسوس Lexus RX 450h

طراحی خارجی :

مهم ترین ویژگی طراحی محصولات لکسوس محافظه کار بودن است . در نسل جدید RX نیز به وضوح شاهد این مسئله هستیم . فرم چراغ های جلو اگر چه کشیده است ولی نحوه ی جاگذاری لامپ های درون آن به گونه ای است که خیلی آن را جذاب نشان نمی دهد . شکل ساده جلوپنجره و پره های ریز عمودی آن حالت استواری خاصی به بخش جلو می بخشد .

خطوط عضلانی و برآمده ی روی سپر و گلگیرها در کنار برش فرو رفته ای که بر روی بخش کناری بدنه به چشم می خورد هماهنگی چندان جالبی با شکل چراغ ها ندارند . شاید علت اصلی وقوع این ناهماهنگی عدم زاویه دار بودن چراغ ها و نحوه ی جاگذاری لامپ های درون آن می باشد .

برش زیر در بر خلاف اغلب خودروهای جدیدی که شاهد معرفی شان هستیم از بخش عقب آغاز می شود و با رسیدن به نزدیکی های چرخ جلو محو می شود .

در نمای عقب اگرچه با چهره ی به مراتب زیباتر و متناسب تری نسبت به نسل قبلی روبرو هستیم ولی هنوز هم آن حالت مطلوبی را که از یک لکسوس انتظار داریم مشاهده نمی کنیم .

شیب زیاد ستون C بیشتر این حالت را در ذهن تداعی می کند که طراحی خودرو از قسمت عقب شروع شده و طراحان به جای شیبدار کردن نمای جلو ; بخش عقب را کشیده ساخته اند و در عوض بخش جلویی را صاف و قائم طراحی کرده اند .

چراغ های سفید رنگ این بار با رنگ قرمز ترکیب شده اند تا جلوه ی بهتری در هنگام روشن شدن پیدا کنند . بالچه ی روی سقف و عضله های گلگیر عقب به جذاب و گیراتر شدن این بخش کمک قابل توجهی کرده اند .

در کل طراحی نسل جدید لکسوس RX اگرچه چندان خیره کننده نیست ولی به مراتب پخته تر و زیباتر از نسل قبلی است و می توان رعایت مطلوب تناسبات طراحی را در آن دید .

 طراحی داخلی :

هر چقدر که RXدر بخش بیرونی عادی و بدون هیجان است در داخل جذاب و غیر عادی است ! اولین چیزی که جلب نظر می کند بازی با خطوط و برش هاست که منجر به شکل گیری یک فضای مناسب برای مانیتور و دریچه های کولر گشته است . حالت بخش سیاه رنگ داشبورد به گونه ای است که گویی آن را همچون لایه ای بر روی کابین کشیده اند .

فرم عریض و باریک دریچه های کولر و دکمه ها در کنار رنگ نقره ای که بر رویشان زده شده جلوه ی بسیار زیبایی را به وجود آورده است که در کنار رنگ های مشکی و کرم تضاد جالبی را به معرض نمایش می گذارد .

انتقال محل دسته دنده به بخش بالایی داشبورد اگرچه منجر به به وجود آمدن فضا برای قرار دادن اشیا در کنسول میانی می گردد ولی کمی به زیبایی و هماهنگی شکل داشبورد لطمه وارد می کند .

نشان دهنده های فلوئورسنت معروف لکسوس بیش از پیش زیباتر گشته اند . استفاده از نور آبی مخفی که بر صفحه ی سیاه رنگ می تابد نشانه ی اوج دقت و ظرافتی است که برای طراحی داخل این خودرو به کار گرفته شده است .

البته در این کابین قطعات چوبی هم بر روی فرمان و کنسول میانی به چشم می خورد که نشانگر لوکس بودن این محصول لکسوس است .

در کل لکسوس در طراحی این کابین دقت و سلیقه ی زیادی را به کار گرفته و شاید در آینده شاهد به کارگیری این سبک طراحی در میان سایر محصولات این خودروساز باشیم .

 موتور و گیربکس :

در کنار به کارگیری موتور برقی برای سیستم هیبریدی ; دو نوع موتور بنزینی نیز برای این سری در نظر گرفته شده است . در مدل RX350 ( که در کشورمان گونه ی عادی آن نیز به فروش می رسد ) قدرت موتور 5/3 لیتری V6 از 270 اسب بخار به 275 اسب بخار افزایش پیدا کرده است که این میزان قدرت می تواند به چرخ های جلو یا تمام چرخ ها منتقل شود ( AWD ) .

یک گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک از نوع سکوئنشال نیز برای این اس یو وی مدرن طراحی و ساخته شده است .

در مدل RX450h باز هم شاهد به کارگیری یک موتور  6 سیلندر 5/3 لیتری هستیم که بر پایه ی چرخه ی " آتکینسون " کار می کند . قدرت این موتور برابر 295 اسب بخار است که می تواند به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل شود .

گیربکس در نظر گرفته شده برای RX450h از نوع CVT الکترونیکی یا ECVT می باشد که مصرف سوخت پایینی را برای خودرو به ارمغان می آورد .

ظرفیت بارکشی هر دو مدل لکسوس RX برابر 1587 کیلوگرم می باشد . برای این خودروها می توان سیستم کنترل گشتاور فعال را سفارش داد که به طور قابل توجهی از مصرف سوخت خودرو کم می کند .

با بهینه سازی های صورت گرفته بر روی بدنه ضریب مقاومت در برابر باد خودرو به 32/0 CD رسیده است که برای یک اس یو وی رقم بسیار مناسبی است .

 ایمنی :

از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال فراوان این خودرو می توان به : سیستم مدیریت فعال یکپارچه خودرو ( VDIM ) ( که طرز کار آن شبیه همان سیستم پایداری الکترونیکی است ) ; ترمز ضد قفل ( ABS) ; کنترل کمکی تپه ( HAC) و سیستم کنترل کششی ( TCS ) اشاره کرد .

سیستم پیشگیری از تصادف به رادارهایی مجهز است که با تشخیص فاصله ی خودرو از موانع سیستم کمکی ترمز را نیز فعال می کند .

سیستم AFS ( چراغ های متحرک جلو که در هنگام پیچیدن تغییر زاویه می دهد ) در کنار لامپ های HID زنون می تواند ایمنی مناسبی را برای خودرو به ارمغان بیاورد .

نصب 10 ایربگ تکمیل کننده ی لیست بلند بالای تجهیزات ایمنی این خودرو است . این ایربگ ها که برای سرنشینان جلو و عقب طراحی شده اند علاوه بر پوشش بخش های جانبی خودرو و گوشه ی سقف زانوان سرنشینان جلو را نیز از آسیب دیدگی مصون نگاه می دارند .

 نسل جدید لکسوس RX که هر دو مدل  آن نیز به صورت هیبریدی تولید می شود می تواند نقش مهمی در افزایش سهم لکسوس از بازار خودروهای اس یو وی داشته باشد  . در این بحران سوخت هر خودروسازی سعی می کند تا خودروهای کم مصرف و پاک را عرضه کند تا شاید بر رکود حاکم بر بازار غلبه کرده و به فروش مناسبی دست یابد . لکسوس نیز در اقدامی هوشمندانه اس یو وی های خود را به صورت هیبریدی معرفی کرده تا نشان دهد عزمی راسخ برای حضور در بازار دارد .

 لکسوس RX350 رو هممون تو خیابونا دیدیم. البته کمتر دیدیم چرا که بخاطر قیمت بالاتر و جذابیت کمترش نسبت به SUV کمپانی اصلیش یعنی تویوتا پرادو کمتر مورد استقبال قرار گرفته بود. میتسوبیشی پاجرو هم همینطور. اما امسال این ماشین داره با مدل جدیدتری وارد کشورمون می شه که خیلی شبیه به بقیه ی لکسوس ها شده از جمله ES350 که باتوجه به قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و قیمت زیر ۱۰۰ میلیونش تو خیابونا نسبتا بیشتر دیده می شدن. شاید اینطوری بتونه فروش بیشتری داشته باشه. مدلی که امسال عرضه می شه هم قیمت مدل قبلیشه (۱۱۰ میلیون) و موتور و پیشرانه هم هیچ تغییری نکرده. تغییرات فقط محدود به نمای اتومبیله که باید گفت نمای عقب ماشین خیلی کم دستکاری شده (به نظر من که خوب کاری کردن چون نمای خوب و منحصر بفردی داشته).

رقبا SUVهای هم قیمت با این ماشین شامل تویوتا لندکروزر V6 GXR و ب ام و X3 3.0i هستن با قیمت های بترتیب ۱۰۲ و ۱۰۴ میلیون.  لکسوس با حجم موتور ۳/۵ لیتریش بین GXR با حجم ۴لیتر و X3 سه لیتری هستش. قدرت موتورش بخاطر جدید بودنش از همشون بالاتره با ماکزیمم توان ۲۷۵ اسب بخار. (۳ اسب بیشتر از x3 و ۳۵ اسب بیشتر از GXR). با وزن ۲ تن بین X3 با وزن ۱/۸ تن و GXR حدود ۲/۴ تن. مصرف سوختشم از X3 و GXR پایین تره.

با این قیمت ماشینای دیگه ای هم می شه خرید مثلا ب ام و ۵۳۰i ، مرسدس بنز E320 ، مرسدس C350 ، مرسدس CLK200 ، مرسدس SLK200 ، ب ام و ۳۳۰i ، و لکسوس GS.

امکانات:

BAS – EBD – VSC – TRC – ABS – راهنمای روی آینه بغل – آینه عقب الکتروکرومیک با گرمکن و حافظه و جمع شوی اتوماتیک – کنترل در سر بالایی (HAC) – لامپهای تطبیقی هوشمند – قلاب ویژه صندلی کودک روی صندلی عقب – کمربند ایمنی هوشمند – WIL – مه شکن سفید – ایربگ برای سرنشینان جلو دو عدد – ایربگ جانبی دو عدد – ایربگ ویژه زانوها دو عدد – ایربگ پرده ای جلو وعقب ۴ عدد – ایربگ سرنشینان عقب دو عدد – صندلی های متحرک عقب – کف پوش حصیری – کروز کنترل – تهویه توماتیک با کنترل جداگانه برای راننده و سرنشین جلو – سیستم الکترولومینه – ریموت – راهنمای صوتی به زبان انگلیسی و عربی – شیشه ها ضد اشعه – ارتباط با i-pod – سان روف جمع شو – بلوتوث چند کاره – شیشه بالابر برقی هوشمند – ریل سقفی – سیستم ورود بدون کلید – فرمان چرم و چوب – MP3 –  رینگ ۱۹ و ۷ پره – لامپ زنون اتوماتیک- صندلی چرم – GPS نویگیشن با نمایشگر هشت اینچی واید اسکرین با نقشه GCC- مانیتور تمام رنگی برای دوربین عقب- حافظه صندلی های جلو – کلید کارتی هوشمند برای ورود- ۶ دی وی دی چنجر با ۱۵ عدد اسپیکر مارک لوینسون دوربین RHS روی آینه بغل برای پارک کردن – ترمز و کمربند های ایمنی هوشمند – رادار هوشمند امنیتی در هنگام تصادف – صندلی چرم چند تکه سوراخ دار – کروز کنترل با رادار دینامیک – سقف شیشه ای پاناروما – صندلی های جلو برقی و ۱۰ جهته – صندلی گرمکن و سرد کن برای سرنشینان جلو – درب صندوق عقب برقی – ۲ عدد DVD پلیر فابریک برای سرنشینان عقب.

قیمت : ١٠٨


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه بیست و ششم آذر 1388 توسط طراحی سایت گروه نرم افزاری نیووب
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : گروه نرم افزاری نیووب  
بک لینک فا