مشخصات فنی خودرو
 
طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی پورتال اینترنتی
 

» ساندرو در انتظار فتح جاده هاي ايران

پایگاه اتومبیل ایران - خبر هايي كه از گوش و كنار به گوش مي رسد، مي گويند كه به زودي خودروي ديگري از پلتفرم X90 در پارس خودرو با نام «رنو ساندور» توليد خواهد شد.

از «رنو ساندرو» مي توان به عنوان خودرويي مابين كلاس هاي كراس آور و هاچ بك(البته يك هاچ بك بزرگ!) نام برد كه نياز هاي يك خانواده ايراني را به خوبي جوابگو است.

اين خودرو از لحاظ طراحي بيروني با ديگر هم پلتفرمي خود يعني رنو لوگان يا همان تندر90 خودمان از زمين تا آسمان تفاوت دارد هر چند شباهتهايي هم دارد.با آنكه «ساندرو» كه خودروي آنچنان زيبايي به حساب نمي آيد، ولي يك سر و گردن از لوگان بالاتر است و اين مي تواند دليلي برانتخاب «ساندرو» نسبت به لوگان در خانواده هاي ايراني باشد.

چراغ هاي كشيده و بزرگ به همراه لوگوتايپ بزرگ رنو در جلوي اين خودرو اول از هر چيزي شما را به ديدن مابقي خودرو جذب مي كنند.طراحان ساندرو خط شخصيت آن را بر خلاف روند معمول كمي دايره مانند در آورده اند تا زماني كه شما به خودرو خيره مي شود با خستگي چشم و تكراري بودن طرح مواجه نشويد.نكته جذاب طرارحي كناري خودرو، محل قرار گيري ضربه گير هاست كه در پايين ترين سطح ممكن نصب شده اند،اين كار داري مزيت بزرگي است كه وقتي در حالت پارك كنار يك جدول بلند درب خودرو را بدون هيچ احتياطي باز مي كنيد اگر برخوردي با جدول رخ دهد رنگ خودرو آزرده نمي شود.از ديگر جذابيتهاي كناري ساندرو طراحي زيباي چراغ راهنماي كناري است كه كمي شايد بتواند به طراحان كمپاني هاي ساخت خودروي داخلي كمك كند تا بداند اين قطعه فقط نبايد مستطيل شكل و با رنگي متضاد بدنه طراحي گردد(به راهنماهاي كناري سمند دقت كنيد). البته دو نكته ديگر نيز در كناره هاي خودرو شديد خودنمايي نمايي مي كنند و آن استفاده از آينه هايي با طراحي شبيه لوگان است كه همچون لوگان نيز آينه ها براي پايين آوردن هزينه ها متقارن طراحي نشده اند و آينه چب با راست هيچ تفاوتي براي نصب ندارند.نكته بعدي كه دارندگان تندر 90 از آن به عنوان يك معضل ياد مي كنند طرح گلگيرهاست كه بسيار مستعد خراشيده شدن و له شدن هستند كه اين معضل نيز در «ساندرو» همچنان باقي است!

طراحي داخلي خودرو شباهتهاي زيادي به تندر 90 دارد و كمي در قسمت داخلي دربها دچار تفاوتهايي است.

اطلاعات دقيقي از موتوري كه قرار است در ايران بر روي «ساندرو» قرار گيرد در دست نيست ولي گمانه هايي زده مي شود كه موتور پايه ي اين خوردو كه ظرفيتي برابر 1600 سي سي دارد بر روي اين خودرو نصب خواهد شد!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه نهم شهریور 1389 توسط طراحی سایت گروه نرم افزاری نیووب
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : گروه نرم افزاری نیووب  
بک لینک فا